Hastu/Havana opnieuw niet opgewassen tegen Oliveo

Na de knappe uitoverwinning van vorige week op Rapiditas stond er deze zondag voor de heren van Ha-Stu/Havana  een thuiswedstrijd tegen Oliveo uit Pijnacker op het programma. Alhoewel dit team geen hoogvlieger in de competitie is werd er de vorige keer wel van verloren. Er was dus het nodige goed te zetten.

Vanaf het begin van de wedstrijd had Ha-Stu het voortouw en was er een voorsprong van enkele doelpunten. Uit zowel de reguliere aanvallen als de breaks werd er gescoord. Na ongeveer 15 minuten stokte de doelpuntenproductie echter bij het Nijmeegse team, terwijl de tegenstander er juist een schepje bovenop deed. Mede geholpen door een aantal doelpunten via terugkomende ballen van de keeper was de ruststand 12-13.

Alles kon dus nog gebeuren en het was duidelijk dat er in de tweede helft een schepje bovenop moest.

Alhoewel het scorend weer beter ging in de tweede helft was er veel pech achterin. Continu mocht de tegenstander alles en kon zo uitlopen naar een voorsprong van enkele doelpunten. De offensievere dekking die vanaf dat moment gehanteerd werd hielp de tegenstander uiteindelijk om gestaag uit te lopen naar een nog grotere voorsprong. Het eindresultaat was een nederlaag van 24-32.

Deze wedstrijd maakte nog maar eens duidelijk dat alle teams van elkaar kunnen winnen en dat er dus elke week weer gevochten moet worden voor de punten. Als dat niet het geval is, zoals deze wedstrijd, wordt winnen een onmogelijke opgave.

Volgende week wacht de uitwedstrijd bij Swift Helmond, dan zal de vechtlust toch weer echt aanwezig moeten zijn om aanspraak te maken op de overwinning.