Ha-Stu wint uit bij Swift Helmond twee belangrijke punten

In een wedstrijd die vooral een wedstrijd bleef door het oordelend duo, bleef Hastu tegen Swift Helmond overeind en wist een overwinning er uit te slepen. Met eind stand van 26-29 gingen de punten richting Nijmegen mee in de tas vol met lege flesjes.

Swift Helmond begon sterk met hun opbouw maar een sterke Tim van Kempen wist in de dekking voldoende ballen te blokkeren en met feilloze Schoten vanaf de cirkel Hastu op een 13-14 rust te brengen.

In de aanloop naar de landelijke bekerwedstrijd komende dinsdag kon Hastu een goede wedstrijd wel gebruiken. Door in de tweede helft weer voortvarend van start te gaan onder leiding van Jan Willem wist Hastu uit te lopen naar een mooie voorsprong. Vol op de stok pareerde hij een aantal goede schoten.

De interim coach Cor Verhoeven heeft het team de goede richting gewezen en met worstenbroodjes voor een goede motivatie gezorgd. Hierdoor kon Hastu een paar dubieuze beslissingen beter verteren en bleef ze knokken tot een verdiende overwinning.

Na afloop verklaarde Cor  Verhoeven volledig klaar te zijn voor de beker wedstrijd komende dinsdag tegen BENE-League deelnemen KWS Quintus