Ha-Stu sleept eindelijk een overwinning uit het vuur tegen Rapiditas!

Koen Levels had nog nooit gewonnen van de Weertse ploeg, maar nu is duidelijk hoe ze wel bestreden kunnen worden: door zelf niet mee te doen!

Ha-Stu had tegen de Weertenaren nog iets recht te zetten: de thuiswedstrijd werd namelijk ruim verloren. De Nijmeegse studenten waren dus gebrand op een beter resultaat dan de vorige keer. De voorbereiding van de wedstrijd was echter nogal kalm, dit in verband met de traditionele midwinter BBQ, die bij een aantal spelers z'n tol had geëist. Maar niettemin was er bij aanvang van de wedstrijd volle concentratie en gedreven spel. Rapiditas wist tot de rust nog aardig bij te blijven, maar keek bij het fluitsignaal toch al tegen 2 doelpunten achterstand aan: 12-14.

Na rust pakte Ha-Stu meteen de draad weer op en liep, mede dankzij een reeks goede saves van Jan-Willem Takke, weg van de thuisploeg. Vanaf dat moment was het verschil gemaakt en liepen de Nijmegenaren uit. De wedstrijd werd gedegen uitgespeeld met een prima resultaat: 25-32. Coach Alex Plum was dik tevreden met de twee punten: 'we hebben rustig en geconcentreerd gespeeld en weinig kansen weggegooid. Een compliment voor de jongens.' Na een Rapidi tas koffie in de kantine werd tevreden teruggereden naar Nijmegen.