Ha-Stu sleept belangrijke overwinning uit het vuur tegen DWS

Afgelopen donderdag wist Ha-Stu al de regiofinale van de beker te winnen tegen Reehorst, waardoor men nu op 14 februari in de achtste finale mag aantreden tegen het in de Beneleague spelende Quintus uit Kwintsheul. Maar voordat dat 'toetje' op het programma staat zal er ook in de competitie gepresteerd moeten worden. Om te beginnen dus afgelopen zondag tegen DWS uit Schiedam.

De Nijmeegse heren hadden zich ingesteld op een snelle, technische en veelscorende tegenstander waartegen volle bak gespeeld moet worden. Met die instelling werd dus ook gestart aan de wedstrijd. Door de offensieve dekking van de tegenstander was het in het begin aftasten, maar nadat de vaart erin kwam bij Ha-Stu werd er al snel een aantal doelpunten uitgelopen. De rust werd bereikt met een 13-9 voorsprong. Dit had meer kunnen zijn, maar in de aanval werd niet altijd even zuiver afgerond.

Na rust bleef Ha-Stu de bovenliggende partij, maar werd het ook geteisterd door (al dan niet terecht) een groot aantal tijdstraffen. Hierdoor bleef het lange tijd spannend en wist DWS uitzicht te houden op een goed resultaat. De Nijmeegse studenten wisten zich hier echter op karakter overheen te zetten, met een excellerende Steven Schrauwen op doel, en zo een redelijk ruime overwinning uit het vuur te slepen. Eindstand was 28-21.

Zo werden weinig tegendoelpunten geïncasseerd tegen een veelscorende ploeg, er zelf 28 gemaakt en 2 heel belangrijke punten binnengesleept zodat een betere positie in de grote middenmoot van de Tweede Divisie B is behaald.