Hasselt opnieuw koploper na winst op Hurry Up

In de eerste wedstrijd van 2017 in de BENE-League kwam JMS Hurry Up op bezoek in de Alverberg voor de confrontatie met Hubo Initia Hasselt. In de heenronde verloren de Hasselaren in Zwartemeer met 31-29. Een moeilijke opdracht dus om het jaar aan te vatten met een revanche!

In een flauwe eerste helft hielden beide ploegen elkaar in evenwicht tot 3-3 na vijf minuten. Hasselt nam dan even de bovenhand via Bogaerts: 7-5 na goed 12 minuten spelen. De ploeg van Martin Vlijm stelde echter snel terug orde op zaken en ging erop en erover via Mik. In de slotfase van de eerste helft drukte Trainavicius zijn stempel op de wedstrijd en ondanks tegengoals van Ooms en Van Criekinge kon Hurry Up de kleedkamers ingaan met een 13-14 voorsprong.

Een enthousiaster Initia nam de wedstrijd terug in handen mede dankzij een sterk keepende Vanbrabant. Het was de terugkerende Köhlen die met drie doelpunten Hasselt op sleeptouw nam. In enkele dolle minuten kon de tegenaanval van Hubo Initia Hasselt zich helemaal ontplooien: 24-20 na 46 minuten. Een ijzersterke Van Criekinge en Ooms brachten de thuisploeg op een onoverbrugbare voorsprong van zes doelpunten. Een achterstand die Hurry Up niet meer te boven kwam. Eindstand: 32-28.

Door het verlies van Callant Tongeren neemt Initia de leiding over in de BENE-League. Volgende week staat de topper tegen datzelfde Tongeren op het programma in de Alverberg in Hasselt.

Hubo Initia Hasselt: Jelle Vonckx, Brecht Vanbrabant, Tim Houbrechts 2, Simon Ooms 4, Roel Adams 4, Andrei Buciuman 1, Ruben Roelants 2, Tom Robyns 3, Bram Van der Goten, Bart Köhlen 3, Robbert Bogaerts 6, Mattias Van Crieckinge 6, Jente Haesevoets, Dylan Vossen 1

Hurry Up: Wouter Greevink, Sven Hemmes, Ronald Suelman 1, Tommie Falke 5, Bart Mik 1, Sjoerd Boonstra 4, Tomas Bernatavicius, Vaidas Trainavicius 8, Thies Berendsen 4, Ruben Fiege, Dimitrios Katsikis 3, Tobias Marx 2, Thomas Aagaard