Hard gestreden maar geen punten voor MHV

Zaterdagavond stond voor de dames handbalsters van MHV '81 een belangrijke thuiswedstrijd tegen Verburch op het programma. De punten zijn hard nodig en gezien het feit dat men het Verburch in de uitwedstrijd behoorlijk lastig heeft kunnen maken, was men er van overtuigd  dat men dat thuis zeker ook kon doen.

Voor de wedstrijd wees trainer coach Rob van de Akker zijn ploeg erop dat ze in de aanval in elk geval niet over hun grote middenblok heen moesten gaan schieten, maar de ruimtes aan de buitenkanten moesten gebruiken. Assistent coach Bas de Gier maakte de ploeg vervolgens nog alert op hun afstandsschutters waarna de dames zich echt konden gaan op maken voor de wedstrijd.

Met een goede focus startten MHV aan de wedstrijd en met snel aanvalsspel en een sterke dekking wist men al snel uit te lopen naar een 6-2 voorsprong. Langzaamaan kreeg Verburch steeds meer grip op de Milse aanvallen waardoor de thuisploeg ook met steeds minder overtuiging richting het vijandelijke doel ging.

Doordat Verburch steeds makkelijker het net wist te vinden kropen ze steeds dichterbij. Met nog een minuut of tien te spelen in de eerste periode was het verzet van MHV even gebroken en liet men Verburch te gemakkelijk profiteren van de fouten die er gemaakt werden. Zonder echt goed in te grijpen liet men zich in de snelle tegenaanval te gemakkelijk afstraffen. Gevolg was dat men de kleedkamer in gingen met een pittige achterstand:  11-17.

Vol goede moed startte de ploeg van tainer coach Rob van de Akker aan de tweede helft. Er werd keihard gewerkt en puntje voor puntje knokten men zich weer  dichter naar Verburch toe, maar echt in de buurt wist men niet te komen. Met nog een klein kwartier te spelen ging MHV over op mandekking in de hoop nog iets te kunnen doen aan de achterstand. Hierdoor kon men nog wel wat inlopen, maar het was niet genoeg om de wedstrijd winnend te kunnen afsluiten. Eindstand; 24-27.

“We hebben gevochten als leeuwinnen maar helaas zat er niet meer in”. De positieve punten worden zeker meegenomen naar uitwedstrijd volgende week tegen Succes Schoonmaak/VOC 2!