Handbalsters BFC gaan zich opmaken voor het cruciale treffen met Westsite

Na de 24-31 overwinning op van afgelopen weekend op Westlandia kunnen de handbalsters van Benefitt BFC zich gaan voorbereiden op de slag om het kampioenschap tegen mede koploper Westsite over drie weken in Amsterdam.  Dan staat dit cruciale treffen op het programma omdat de komende twee weekenden de competitie stil ligt.

Tegen Westlandia waren in de beginfase beide teams aan elkaar gewaagd. Na een gelijke stand van 3-3 liep BFC via een trefzekere Manon Nicolaes uit naar 4-7.  Teveel technische fouten aan de zijde van Westlandia bezorgde BFC steeds balbezit. Na een half uurtje spelen leverde dat dan ook een mooie tussenstand op van 11-19 in het voordeel van de club uit Beek.

De eerste fase van de tweede helft kende een matig score verloop. Veel technische fouten over en weer bleef beide teams parten spelen. Westlandia kwam weer enigszins terug in de wedstrijd toen na 18 minuten het onderling verschil was teruggebracht naar vijf doelpuntenverschil. Met een paar snelle breaks konden BFC weer weglopen bij Westlandia en herstelde het de marge die bij rust ook op het scorebord stond 22-30. De eindstand werd uiteindelijk 24-31.