Handballers Olympia ’89 pakken degelijk zege tegen EHC

De handballers van Olympia'89 hebben zaterdagavond in de eigen Mondriaanhal twee punten gepakt in de eerste divisie door EHC te verslaan. Het waren kleinere cijfers dan in de uitwedstrijd van begin oktober toen er met 20-33 werd gewonnen, Afgelopen weekend werd het nu 31-25, maar dat mocht de pret niet drukken. In de stand staat Olympia nu met drie andere teams gedeeld tweede (24 punten). Alleen BFC met 27 punten steekt er momenteel bovenuit.

Het begin was niet goed van Osse zijde. EHC had het initiatief qua score, hoewel de jarige aanvoerder Erik Loeffen ook twee keer trefzeker was voor de thuisploeg. Bij 3-3 had Olympia al drie keer een achterstand goedgemaakt, maar bij die stand scoorden de gasten twee keer op rij. Die achterstand was pas bij 7-7 gerepareerd. Daarna kwam Olympia niet meer op achterstand in deze wedstrijd. Routiniers Harm van Iperen en Geert van de Goor namen hun ploeg bij de hand met elk twee treffers, waardoor bij 12-10 de contouren van een positieve ruststand verschenen. Omdat ook Frennie Bens en Frank Loeffen scorend hun steentje bijdroegen, was er bij het opzoeken van de kleedkamers een marge van drie doelpunten: 16-13.

De eerste drie treffers na rust werden allemaal gemaakt door de spelers van trainer Paul Coenders (19-13), waardoor EHC duidelijk werd gemaakt dat het vermoedelijk zonder punten huiswaarts moest keren. De rood-zwarten zagen de opponent uit Leidschendam nog een keer tot vier punten komen (24-20), maar niet verder dan dat. Dat gaf Coenders de gelegenheid om jonkies als Olaf Langers en Jordi van Erp minuten te laten maken, die zij beiden bekroonden met een treffer. Wout van Iperen werd deze avond topscorer van Olympia'89 met 7 treffers.

Volgende week speelt Olympia weer thuis, dan tegen AHV Achilles.

Olympia'89 - EHC 31-25 (16-13). Scores Olympia'89: Wout van Iperen 7, Harm van Iperen 5, Frennie Bens 4, Erik Loeffen 4, Frank Loeffen 3, Chiel van Iperen 3, Geert van de Goor 3, Jordi van Erp 1, Olaf Langens 1.