Handballers Hellas kunnen zich na bekernederlaag richten op nacompetitie

PETER LOTMAN - Panningen - Dat het verschil tussen de top van de Bene-League en de staart van de eredivisie groot is, bewees het duel in de kwartfinale van de beker weer eens. Het Limburgse Targos/Bevo, twee seizoenen geleden nog landskampioen, klopte het Haagse Hellas met 33-16 en hoefde daarvoor niet eens tot het uiterste te gaan.

Hellas kwam met de beste bedoelingen naar Panningen, maar al snel werd duidelijk dat er voor de Hellenen niets te halen viel. Binnen vijf minuten was het 4-1 en nam de Haagse coach Neso Saponjic een time-out. De thuisclub combineerde er lustig op los en halverwege de eerste helft was het 10-3. Voormalig Hellaskeeper Bart Ravensbergen had in het Limburgse doel een serie goede stops. Alleen Wessel Coster en Karim Tamim slaagden erin voor Hellas te scoren. Ook de beide broers Nick en René de Knegt keepten bij Hellas goed, maar kregen te weinig steun van hun verdediging.

Na de 17-7 ruststand lukte het de Hagenaars niet het Limburgse schotgeweld van Pim Augustinus, Rik Elissen, Jeroen van den Beucken en Dario Polman af te stoppen. Alleen Wessel Coster en Bernie Vermeer (beiden 4x) lieten zich bij Hellas gelden, maar dat was te weinig. Via 26-11 en 31-15 kwam voor Hellas een einde aan het bekeravontuur. Coach Saponjic: ,,Een nuttige oefenwedstrijd. Veel geleerd en iedereen kunnen laten spelen. Dit Bevo is twee maten te groot.”

Zondag reist Hellas weer naar Limburg; dan voor de wedstrijd in de degradatiepoule tegen het opleidingsteam van Limburg Lions. Saponjic: ,,Gelukkig zijn we heel gebleven. Die wedstrijd is voor ons veel belangrijker.”

AD/HAAGSCHE COURANT