Handballers Heerle verliezen bij GHV

Bij aanvang van de Brabantse derby tussen GHV uit Gilze en Heerle stond de ploeg uit West-Brabant er iets gunstigere voor dan GHV.

GHV had daarnaast het voordeel dat het vorige week al weer de competitie kon hervatten met een uitwedstrijd tegen HVV dei weliswaar werd verloren maar waardoor men wel al weer wedstrijd ritme in de benen had. Heerle zag de wedstrijd afgelast worden omdat de tegenstander Rapidtas uit Weert het te gevaarlijk vond om de weg op te gaan gezien de weersomstandigheden.

In Gilze had Heerle het moeilijk tegen het fysiek sterke GHV. Na een 18-16 ruststand eindigde de wedstrijd in een 34-27 overwinning voor de thuisploeg. Het was een wedstrijd waarin GHV enorm sterk was het uitspelen van de break. Dat is de belangrijste oorzaak dat de wedstrijd is beslist in het voordeel de thuisploeg die met deze overwinning op gelijke hoogte komt met Heerle