Handbal Venlo pas laat langs BFC

De handbalsters van Handbal Venlo kende een behoorlijk lastige avond in Beek waar ze in de achtste finale van het bekertoernooi moesten opnemen tegen het in de Tweede divisie uitkomende BFC na een 15-13 ruststand won Handbal Venlo met 22-30.  Een zege die pas echt in het laatste kwartier tot stand kwam.

BFC dicteerde de eerste helft. De ploeg van trainer coach Anita Ruigrok nam brutaal de leiding en gaf die niet meer af in de eerst helft. Halverwege staat het 6-4, een voorspong die men nog kon uitbouwen naar 10-7.  Halverwege de wedstrijd hield BFC nog steeds stand en kon met een 15-13 stand de kleedkamer opzoeken.

In de tweede helft kwam er een ander Handbal Venlo uit de kleedkamer binnen korte tijd had men de achterstand omgebogen in een 16-17 voorsprong die na veertig minuten verdubbeld was: 19-21 Toch lukte het de ploeg uit Venlo moeizaam om verder afstand te nemen van de Tweede divisionist. Het gaat maar heel langzaam 20-25 staat het met nog toen minuten te spelen. In die laatste tien minuten loopt Handbal Venlo dan weg naar de 22-30 overwinning. Daarmee plaatst men zich voor de kwartfinale die in de tweede week van maart gespeeld gaat worden