Gemini na dramatische wedstrijd tegen Bevo weer op schot in de beketwedstrijd

Gemini is afgelopen weekend, na een goede reeks, tegen Bevo tegen een flink nederlaag aan gelopen (31-22). Niet helemaal onverwacht, aangezien dit hechte team een dag eerder, na een emotionele week, de begrafenis van de vader van een van de speelsters had bijgewoond.

Toen er vervolgens, zeer terecht, een minuut stilte werd gehouden voor Reijer Louw, kwam dat bij een aantal dames flink aan. Trainer Nannie Krullaars: "Binnen 10 minuten stonden we dan ook met 8-1 achter, dit was onze slechtste wedstrijd van het seizoen. Snel vergeten"

Met een lichte spanning werd er dan ook naar de bekerwedstrijd van gisteravond tegen Nieuwegein uitgekeken. Vorig jaar had Gemini in de tweede divisie met maar twee punten verschil van deze ploeg gewonnen en inmiddels is top schutter en oud Gemini speelster Judith Demeijer ook weer aangesloten bij Nieuwegein. Daarnaast had Gemini te kampen met 2 zieke basis speelsters (Ellen Quataert en Mirjam van van Boles) en had aanvoerster Gwen Yung een belangrijk tentamen. Hierdoor stond Gemini regelmatig met 4 speelsters uit de B-jeugd in het veld.

Echt spannend is het echter niet geworden. Gemini zette gelijk druk op de aanval van Nieuwegein en wist door snelle tegenaanvallen in korte tijd uit te lopen naar 16 - 8. De scherpte daalde even aan het eind van de eerste helft, maar in de tweede helft liep Gemini verder uit naar de uiteindelijke 41-20 overwinning . Verdedigend was vooral het harde en nuttige werk van Maaike Friggen en Silvana Batens belangrijk. Aanvallend was met name Zion Krullaars met 14 doelpunten goed op schot.