Foreholte verliest in eerste ronde van het bekertornooi

Genoeg zat er tegen voor de handbalsters van Foreholte dinsdagavond in de eerste ronde van bekercompetitie tegen VOC 2 Amsterdam. Omverschillende reden ontbraken er een aantal vaste basis speelsters en er waren blessures. Niettemin zou er gewonnen moeten kunnen worden van  VOC 2 dat een klasse lager speelt. De ploeg uit Voorhout liet echter  een te wisselvallig spelletje zien. Met name uitgespeelde mogelijkheden werden niet benut en er werd verdedigend niet altijd alert gewerkt met als gevolg dat er uiteindelijk werd verloren na een 15-11 ruststand met 29-25.

Foreholte kwam dus gehavend aan de start tegen de reserves van beker- en supercup winnaar VOC uit Amsterdam. De strijd ging in eerste instantie gelijk op, maar Foreholte had moeite met de forse verdedigende aanpak van VOC. In het begin werd het vaak toegelaten, maar uiteindelijk kreeg VOC  vijf twee minuten straffen.  Foreholte wist hier echter geen gebruik van te maken. Te vaak was er balverlies door foutief aanspelen, soms zomaar direct in de handen van de tegenpartij.

Ondanks dit kon Foreholte toch gelijke tred blijven voeren. Totdat zes minuten voor rust er bij de wedstrijdtafel afgefloten werd voor een foute wissel. Na een heftige discussie leidde het tot een tijdstraf voor Foreholte. Men was van slag en wist tot de rust niet meer te scoren  terwijl  VOC wel het net kon vinden. Van 11-11 ging het naar de 16-11 ruststand.

In de tweede helft zakte Foreholte nog wat verder weg door persoonlijke fouten. De beleving was er niet. Halverwege was het verschil negen doelpunten 25-16. Daarna lieten de Voorhoutsen toch nog van zich spreken door tot acht minuten voor tijd terug te komen tot vier doelpunten (26-22). Maar VOC  liet zich niet verder verrassen en speelde de wedstrijd goed uit en plaatste zich uiteindelijk met een 29-25 voor de tweede ronde van het bekertoernooi.

De scores kwamen vab: Wendy Smits 10 , Lot van Kampen en Marisha vd Geest beide 4 , Chantal Slegtenhorst 3, Britt van Leijden, Nikki van de Post,  Mendi Lof en Mariska Poot allen 1.

Zaterdag 12 november dé wedstrijd voor de koppositie in de eerste divisie tegen D.S.V.D. in Voorhout in de Tulp om 20.45 uur .