Foreholte stelt niet teleur

Zondagmiddag stond het treffen tegen Fortissimo in Cothen op het programma. De twee teams zijn altijd elkaars lastpak. Ze willen niet voor elkaar onderdoen en dat biedt op voorhand een spannend geheel. Maar wil Foreholte in de race blijven voor het kampioenschap, dan zou deze wedstrijd gewonnen moeten worden, want het team staat maar één punt voor op nummer twee, DSVD.  Foreholte wist na een moeizame eerste helft  (14-11 rust) de wedstrijd in het tweede deel naar zich toe te trekken en won met 19-30.

De wedstrijd startte voortvarend voor Foreholte. Na vier minuten stond men met 1-4 voor al het gevolg van goed spel. Hierna stokte de aanval en Fortissimo maakte dankbaar gebruik van de misverstanden . Na 20 minuten stond de thuisploeg op een 8-7 voorsprong, maar na 30 minuten was het voordeel duidelijk voor Fortissimo: 14-11.

Zoals zo vaak begon Foreholte de tweede helft met een ijzersterke defensie, waarin Fortissimo lange tijd niet tot scoren kwam. De Voorhouten scoorden wel. Waar eerder in de wedstrijd een aantal breaks en een strafworpen niet benut werden, gebeurde dat nu wel. Ook mooie afstandsschoten waren te bewonderen. Na zes minuten was de stand gelijk getrokken 14-14

Fortissimo stond er bij en keek er naar samen met hun fanatieke supporters. Fortissimo kwam niet langs het sterke verdedigingsblok van Britt van Leijden en Dana Vincenten. Ze probeerden hun heil ergens anders te vinden, maar dat liet Foreholte niet toe. In de hele tweede helft scoorden Fortissimo maar vijf keer en de Voorhoutsen 19 keer.

Doelpuntenmaaksters Dana Vincenten en Marisha vd Geest allebei 6, Wendy Smits 4, Nikki vd Post 3, Ramona  Vink,  Kim Schuurbiers,  Melanie Zwaan en  Chantal Slegtenhorst allen 2, Naomi Hoogervorst , Britt van Leijden en Saskia Kolster allen 1

Junior Zoë de Ridder maakte haar debuut in het eerste en speelde verdienstelijk enkele minuten mee.

Zaterdag is er geen handbal in verband met de carnaval, echter zaterdag 4 maart staat de ontzettend belangrijke wedstrijd tegen ZAP op het programma. Om 20.45 uur in de Tulp in Voorhout. Wanneer deze partij gewonnen wordt, dat volgt op 11 maart de wedstrijd tegen concurrent DSVD in Deurningen.