Foreholte neemt ook de gevaarlijke klip “Quintus 2”

Afgelopen zaterdag stond een van de moeilijke wedstrijden in Voorhout tegen nummer 3 Virto/Quintus 2 op het programma.  Dit talentvolle team legde de Voorhoutse handbalsters het vuur aan de schenen maar  Foreholte hield de rug recht en pakte in de slotfase de overwinning.

Het werd uiteindelijk 27-24 (13-15) na een behoorlijk pittige strijd en Foreholte incasseerde en passant de derde periodetitel nadat de eerste periodetitel ook al door Foreholte is gewonnen. Die titel gaat nu dan ook naar Quintus dat op de derde plaats staat omdat DSVD de tweede periodetitel al op zak heeft. Voor de competitie zijn er nog zes wedstrijden te gaan.

In vergelijking tot de eerste ontmoeting kwam Foreholte nu beter uit de startblokken. Na vijf minuten stond het 5-2. Quintus bleek zich niet bij voorbaat bij een nederlaag neer te leggen. Met goede afstandsschoten verschalkten ze keer op keer de defensie van Foreholte. Hoewel coach Ricardo Clarijs de verdediging aanpaste liet Quintus toch zien over een behoorlijk technisch en snel team te beschikken.  De Voorhoutsen bleven wel in het spoor van Quintus meegaan, maar konden niet verhinderen, dat de gasten met een 13-15 voorsprong de kleedkamer in gaan.

In de bomvolle sporthal De Tulp met muziek en gezang van Purple United had men genoten van een prima eerste helft. De tweede helft was zo niet nog spannender. Hoewel de verdediging beter stond kon Foreholte toch niet gelijk komen. Na 9 minuten stond het nog altijd twee doelpunten achter op Quintus:17-19.  Daarna kwam toch de ommekeer “ De Voorhoutse 10 minuten” na rust braken aan.

Men wist binnen zes minuten door doelpunten van topscoorsters Wendy Smits (totaal 10 ) en Ramona Vink (totaal 6) op een 23-20 voorsprong te komen. De zaal kookte van enthousiasme en Quintus vroeg een time-out aan. De Voorhoutsen lieten zich echter niet meer verrassen en speelden hun aanvallen geroutineerd uit. Verdedigend zat het de hele tweede helft goed in elkaar ondanks dat Quintus bleef vechten voor wat het waard was, maar Foreholte bleek deze keer de meest complete ploeg: Eindstand 27-24

Verder werd er gescoord door Marisha van der Geest, Saskia Kolster, Naomi Hoogervorst, Malu Oud allen 2, Kim Schuurbiers, Britt van Leijden, Anabel Arroyo allen 1.

Komend weekeind spelen de dames op zondag 19 februari om 14.00 uur in Cothen tegen Fortissimo.