Foreholte herovert weer de koppositie in de Eerste divisie

Afgelopen zaterdag moesten de handbalsters van Foreholte hun twee punten in Bentelo zien te verdienen. Omdat aldaar in de competitie als enige vereniging niet met hars mag worden gespeeld begin je al met een “achterstand”.  Als de wedstrijd vordert moet blijken of je hier goed mee om kan gaan. Na een moeizame eerste helft wonnen de dames van coach Ricardo Clarijs met 20-25 van de Twentse middenmoter Bentelo.

Een dag later zou blijken dat deze overwinning de ploeg uit Voorhout weer de koppositie heeft opgeleverd omdat de concurrent in de strijd om het kampioenschap DSVD bij de reserves van Quintus had verloren.

Foreholte startte moeizaam aan de harsloze wedstrijd. Na vijf minuten mistte Bentelo een strafworp en Foreholte kwam na zeven minuten op een 0-1 voorsprong door een benutte strafworp van Wendy Smits. Daarna had Foreholte de smaak te pakken en via 0-4 werd het na 12 minuten 1-6.

Niets leek een grote overwinning in de weg te staan, maar Bentelo gaf zich niet bij voorbaat verloren. Door hard werken en goed werk aan de cirkel trok de thuisploeg de wedstrijd langzaam naar zich toe. Foreholte stond erbij en keek er na. Met de  rust stond de teller op 10-11.

Dat zou bikkelen moeten worden in de tweede helft. Echter Bentelo was de eerste die scoorde na rust. Pas toen was het sein om het over een andere boeg te gooien begon de trein weer te lopen. De verdediging zette een tandje bij met als gevolg dat de ene na de andere break kon worden gelopen. Bentelo wist 16 minuten niet te scoren terwijl Foreholte kon uitlopen naar de 11-20 tussenstand vooraleer Bentelo via een stafworp weer kon tegenscoren. Na 20 minuten was het maximale verschil bereikt van tien doelpunten: 13-23. De laatste tien minuten herpakte Bentelo zich nog en kon de achterstand halveren, maar verder dan 20-25 lieten de Voorhoutsen het niet komen

Voor Foreholte scoorden: Dana Vincenten 5, Wendy Smits, Kim Schuurbiers, Ramona Vink allen 4, Britt van Leijden 2, Marisha van de  Geest, Saskia Kolster, Naomi Hoogervorst, Chantal Slegtenhorst, Nikki van de Post en Anouk Zwaan allen 1.

Er zijn nog negen wedstrijden te gaan voordat het duidelijk is wie rechtstreeks gaat promoveren naar de eredivisie.  Zaterdag 28 januari is er weer een thuiswedstrijd in de Tulp om 20.45 uur. FIQAS Aalsmeer komt op bezoek. De dames hopen dat iedereen het team nog negen keer enorm zal steunen dit  seizoen.