'Flitsende tweede helft zorgt voor winst CSV/Meervogels'

Zaterdagavond stond voor de handballers van CSV/Meervogels de wedstrijd tegen Donar op het programma. Een wedstrijd die nog wel eens lastig kon worden voor de ploeg uit Castricum en Akersloot, gezien de derde plaats van Donar in de competitie.

Na het startsignaal duurde het even voordat CSV/Meervogels zijn draai hadden gevonden. Het eerste doelpunt was voor Donar. Na ongeveer een kwartier gespeeld te hebben, begon de thuisploeg wakker te worden. Er werd afwisselend gescoord door beide ploegen. Na 14 minuten was de stand slechts 7-7, waarna CSV/Meervogels door een paar mooie acties en twee zevenmeter uitliep naar 12-8

De ploeg uit Hengelo gaf zich niet zomaar gewonnen en ondanks dat de tweede lijn van CSV/Meervogels goed het net wist te vinden, had de tweede lijn van Donar ook hun vizier op scherpte. Vooral de rechteropbouw van Donar was erg gevaarlijk en zo werd er om en om gescoord, hetgeen een ruststand  van 17-12 opleverde.

Waar in de eerste helft nogal laks en nonchalant de bal werd rondgespeeld, er gaten in de dekking vielen en de doelkansen niet werden afgemaakt, waren de heren van CSV/Meervogels gebrand om de voorsprong van vijf punten te behouden. Door goede combinaties van zowel de eerste als tweede lijn, uitstekend keeperswerk en snelle tegenaanvallen, zette de heren uit Castricum en Akersloot na zeven  minuten al uit 23-12 tussenstand op het scorebord.

Een paar knappe ballen van de eerste lijn van Donar en een paar schoten van de tweede lijn zorgde dat zij niet doelpuntloos de tweede helft zouden verlaten. De overmacht was echter te groot en met nog een kwartier op de klok was de stand 27-16. Het leek alsof Donar tevreden was met de stand. Gescoord werd er wel, maar de beleving was weg. de eindstand werd 31-22.

Kortom, een leuke pot handbal, een mooie teamprestatie en goed voor het zelfvertrouwen. Volgende week zullen de heren van CSV/Meervogels naar Den Haag reizen voor de wedstrijd tegen de als hekkensluiter Hercules 2