EHC verliest van sterk BFC

Vorig weekend wonnen de heren handballers van EHC nog ruim van mede degradatiekandidaat HABO, maar zaterdagavond in De Fluit bleek de  bezoekende promovendus  BFC – inmiddels ook de nieuwe koploper – duidelijk te sterk: 19-33.

EHC had dit weekend te maken met veel blessures en afwezigen en kon daardoor niet op volle kracht aantreden. Ondanks dat begon EHC aardig aan de wedstrijd en nam een vroege voorsprong door punten van Menno Cocx en Bart Vinkesteijn.

Tegenstander BFC startte wat afwachtend, EHC heeft immers laten zien voor iedere tegenstander een gevaar te kunnen vormen. Maar al snel bleek dit zaterdagavond niet het geval te zijn, want de thuisploeg speelde ongeïnspireerd en slordig. Na tien minuten stond de ploeg al met 5-2 achter. Nadat Don Hessing nog de 3-6 had gemaakt bleef de teller voor EHC heel lang op drie doelpunten staan en kon BFC uitlopen. Alleen keeper Rolf Wubben wist zich aan EHC kant te onderscheiden met een aantal katachtige reacties.

BFC bleef gevarieerd spelen, haalde hoge scoringspercentages en ook verdedigend was er geen doorkomen aan. Het kwaliteitsverschil was dermate duidelijk dat coach Lyacine Kaci al snel in de wedstrijd besloot veel te wisselen en iedereen speeltijd te geven. Bij rust was de wedstrijd gespeeld: 6-18.

Ook in de tweede helft bleef BFC geconcentreerd spelen en toen halverwege de tweede helft het verschil nog verder was opgelopen begon EHC aan een inhaalrace. Het ging verdedigend wat beter en het aantal aanvallen waaruit gescoord werd ging duidelijk omhoog. Er kwam ook weer wat snelheid en spirit in het team. Zo wist nieuwkomer Wessel de Rijk twee keer te scoren en kwam Bart Vinkesteijn nog tot zeven doelpunten. Na 60 minuten stond er een 19-33 eindstand op het bord.

Spannende en cruciale weken opkomst

Door de belangrijke overwinning van vorige week op HABO staat EHC met 7 punten nu niet meer laatste en heeft het alle mogelijkheden om zich te handhaven. In februari zal EHC in ieder geval de wedstrijden tegen mede-degradatiekandidaten Achilles (7 punten) en Havas (8 punten) moeten winnen en daarbij nog wat punten moeten behalen tegen hogergeplaatste tegenstanders om in deze klasse te blijven. Kortom er is nog van alles om voor te spelen.

Doelpunten EHC: Bart Vinkesteijn 7, Tim Lammers 3, Remco Hooijmans 3, Wessel de Rijk 2, Don Hessing 2, Lennart Oorburg 1, Menno Cocx 1