Eerste punten in een uitwedstrijd voor V&L 2

Met een wat uitgedunde selectie in verband met ziekte van een speelster en twee speelsters met werkverplichtingen, moest de coach van de talenten van V&L 2  Frank Coevers op weg naar Eindhoven voor de wedstrijd tegen PSV 2 . Tegen de drie afwezige stonden dan weer twee speelsters die terug kwamen van blessures en deze week weer konden aansluiten bij de selectie.

De eerste helft deden beide ploegen niet veel voor elkaar onder en was het de eerste vijftien minuten stuivertje wisselen wie de voorsprong had in de wedstrijd. PSV liep in het tweede kwartier van de eerste helft tegen een aantal tijdstraffen aan waar V&L de overtal meerdere malen goed uitspeelde en hierdoor op een voorspong van twee doelpunten kon komen.  De voorspong bleef tot aan de rust in handen van de Zuid Limburgse gasten die dan ook met een 11-12 stand de kleedkamer konden gaan opzoeken..

Alleen aan het begin van de tweede helft kon PSV nog in het spoor van V&L blijven die vervolgens  hun voorspong konden uitbreiden naar vier doelpunten.  Door het goed collectief verdedigen van de talenten had PSV erg veel moeite om er doorheen te komen en de wanhoopschoten uit de tweede lijn waren vaak niet effectief. Daarnaast waren de dames van PSV met regelmaat een stap te laat waardoor ze geforceerd waren om met enige regelmaat niet frontaal aan te pakken maar aan de zijkant hetgeen  consequent werd afgestraft door het arbitrale duo, deze waren niet gediend van duwtjes en trekken.

Beide ploegen bleven scoren maar PSV was niet meer bij machten om het gat te dichten waardoor in de laatste minuten de voorsprong nog kon worden uitgebreid. Dit resulteerde in een 22-28 eindstand voor de V&L talenten die daarmee de laatste plaats konden verlaten.