Dubbelslag voor BSAC-vrouwen

De BSAC-vrouwen hadden afgelopen weekend twee successen te vieren. Allereerst namen de handbalsters uit Maasbree met een ruime 18-26 zege op ESC'90 revanche voor de enige thuisnederlaag in de heenronde. Daarnaast werd bekend dat het team op grond van de uitstekende prestaties in 2016 genomineerd is als sportploeg van het jaar van de gemeente Peel en Maas.

BSAC schreef vorig jaar clubhistorie door als kampioen van de eerste klasse voor het eerst de stap te zetten naar de landelijke handbalcompetitie. Tevens werd voor de tweede keer op rij de Limburgse beker veroverd en wist de ploeg in het nationale bekertoernooi het twee klassen hoger acterende Targos Bevo Hc net als in 2015 in de eerste ronde te elimineren.

Tegen het door blessures gehavende ESC'90 hadden de Breetsen zaterdag aanvankelijk moeite om hun draai te vinden na de verloren topper tegen LimMid. De thuisploeg ging onder leiding van interim-coach Len Hamers voortvarend van start en nam een voorsprong van drie doelpunten. De gasten herpakten zich echter en wisten de achterstand nog voor de pauze in hun voordeel om te buigen: 11-15. Na rust liep het verschil op tot tien treffers. In de slotfase verslapte de concentratie aan Maasbreese kant waardoor de Elsloo-Stein Combinatie weer wat dichterbij kwam (18-23). Aan het eind werd de marge opnieuw grotendeels hersteld.

BSAC staat nog steeds fier en stevig op de derde plaats. De komende twee weken wordt er niet gehandbald. Op 5 maart is de eerstvolgende thuiswedstrijd tegen De Sprint uit Deurne.