Driemaal scheeprecht voor V&L 2

Het was afgelopen wekend voor de derde keer dit seizoen dat de handbalsters van V&L 2 tegenover  die van Handbal Venlo 2 stonden.  Voor zowel de competitie als de bekerwedstrijd wist Handbal Venlo beide keren de winst te pakken.

V&L was dan ook van plan om zich thuis niet de kaas van het brood te laten eten en kon ook met een vrijwel fitte selectie aantreden.  Het begin van de wedstrijd was direct voor de thuisploeg die gretig van start ging en snel een 4-1 voorsprong pakte. Bij 5-5 kwam Venlo langszij waarna het de rest van de eerste helft was het een gelijk opgaande strijd werd. Met een ruststand van 10-11 waren beide ploegen in een sportief maar ook nette wedstrijd erg aan elkaar gewaagd.

In de tweede helft stond de dekking erg sterk met name het drietal Maxime Rozestraten, Aniek Hoiting en Laurance Timmers blonken hier erg uit. Mede hierdoor wist Venlo inde tweede helft nog maar vijfmaal te scoren. Aanvallend waren bij V&L hier en daar nog wat schoonheidsfoutjes doordat men met momenten te gehaast willen spelen en afronden. Hierdoor was men niet in staat de scoren verder uitbreiden dan 3 a 4 doelpunten verschil. Hier valt dan ook nog winst te behalen voor de Geleense ploeg. De eindstand van 19-16 werd gerealiseerd door een goede collectieve samenwerking.

Topscoorders aan Geleense zijde waren Maxime Rozestraten (8) en Sanne van Doorn (6)

Volgende wedstrijd wordt gespeeld 4 maart om 20.30uur in Susteren tegen Noav.