DIOS van slag

Achter de koploper BFC is het dringen in de heren Eerste divisie. Vooral de ploeg uit het Zuid Hollande Den Hoor DIOS verspeelt sinds de hervatting van de competitie de punten waaarvan de directe concurrenten profiteren.

Bij de hervatting begin januari had men nog drie punten voorsprong op de concurrent BFC maar inmiddels staat met drie punten achter op de ploeg uit Zuid Limburg. Inmiddels vertoeft men in het gezelschap van Olympia ’89, Koornneef Quintus 2 en  Nieuwegein die allemaal 24 punten hebben en de plaatste  twee tot en met vijf delen.

Afgelopen weekend werd door DIOS thuis opnieuw verloren van een van de directe concurrenten. Na een14-12 ruststand heeft men in de tweede helft de wedstrijd uit handen gegeven en ging Nieuwegein er met de 23-25 overwinning vandoor.

De ploeg van trainer coach Arjan Koster wist opnieuw niet goed met de kansen om te gaan. Ook in deze wedsrijd werden er te veel honderd procent openkansen gemist. Yannick Pico kon zich tussen zijn teamgenoten nog onderscheiden. Hij speelde een goede wedstrijd.

Volgende week wacht opnieuw een lastige klus, de uitwedstrijd tegen Snelwiek, de ploeg die op 22 punten staat op de zesde plaats