Degelijke zege van Westlandia op Nieuwegein

De dames van Westlandia speelden afgelopen weekend de thuiswedstrijd tegen Nieuwegein Bij aanvang was het verschil op de ranglijst slechts één positie. Westlandia stond vierde met 16 punten en terwijl Nieuwegein vijfde stond met 13 punten. Het verschil op het veld bleek veel groter te zijn in deze wedstrijd dan de ranglijst deed vermoedde. Na een 15-7 ruststand zegevierde Westlandia met 30-18

De thuisploeg vloog de startblokken uit en had na zes minuten een 7-0 stand op het scorebord gezet. De basis voor de ruime overwinning werd door  Keihard werken in de dekking, goed keeperswerk in de eerste helft gelegd.

De tweede helft stond de ploeg uit Naaldwijk stabiel te verdedigen en was men opnieuw scherp in afmaken. “De speelsters hebben het slechte spel van vorige week van zich af gespeeld tegen de nummer vijf” verteld coac Marc Klein. Door de zege speelt westlandia  weer wat steviger bovenin mee. Klein; “Beide keepsters waren allebei top en ik heb mooie acties van opbouw in combinatie met cirkel gezien en de snelle tegenaanval liep supe. kortom een verdiende zege voor ons”.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen hekkensluiter Oliveo in Pijn akker op het programma