De weg naar de Eredivisie ligt open voor Foreholte

Zaterdagavond om 22.00 uur wisten de Voorhoutsen handbalsters van Foreholte de wedstrijd tegen de laatste overgebleven concurrent DSVD met 26-27 winnend af te sluiten Het werd een zwaarbeladen, super spannende en zenuwslopende wedstrijd.

Vanuit Voorhout gingen de dames met familieleden en mannen/vrienden op tijd op weg om in Deurningen een gezamenlijke maaltijd te nuttigen. Later vertrok er nog een bus met supporters. Meer dan 60 konden er niet mee. Snel werd er door de vereniging een programma in elkaar gedraaid, dat er beelden waren van de wedstrijd en commentaar in samenwerking met Omroep Bollenstreek. Zo kon iedere belangstellende de wedstrijd  toch redelijk volgen.

Eén punt stond Foreholte voor op DSVD Bij de thuiswedstrijd werden de punten verdeeld 26-26. De teams zijn aan elkaar gewaagd. De wedstrijd kende een ongelooflijk spannend verloop. De teams scoorden werkelijk om en om. Iedereen van het team had hierin haar bijdrage. De scheidsrechters voelden de wedstrijd goed aan, want fysiek was het een zware dobber voor beide teams. Ze sloopten elkaar als het ware. Er werd veel gevraagd van de conditie.  Bij de stand 14-14 werd gerust, nadat Foreholte twee strafworpen niet wist te benutten.

In het begin van de tweede helft, meestal het sterkste gedeelte van Foreholte, was nu het woord aan DSVD Zij namen een 17-14  voorsprong. Foreholte toonde veerkracht en wist binnen 10 minuten de stand gelijk te trekken 20-20.  De beide teams vochten voor wat ze waard waren, ze lieten elkaar niet los. Het was geen hoogstaande partij, maar reuze spannend en sportief. Tien minuten voor tijd was het 24-24 en de dames van trainer/coach Ricardo Clarijs wisten een dubbele overtal situatie niet uit te buiten.

Anderhalve minuut voor tijd wist DSVD op 26-26 te komen. Beide coaches vroegen nog een time-out aan en 20 seconden voor tijd wist Dana Vincenten met een alles of niets actie  26-27 te scoren. DSVD was van de kaart en wist niet meer te scoren in hun laatste aanval. De dol enthousiaste Voorhoutse speelsters sprongen elkaar in de armen en heel Voorhout juichte mee. Deurningen stond op zijn kop en kleurde voor even paars/wit. Het kampioenschap en de promotie naar de eredivisie ligt nu voor het grijpen want er moeten drie wedstrijden gespeeld worden

De eerste wedstrijd is zaterdag 18 maart om 20.45 uur in de Tulp in Voorhout tegen DSS uit Heemskerk dat in de strijd tegen degradatie de punten hard nodig heeft. 25 maart is er een uit-duel in Rijswijk tegen Hercules ook strijdend tegen degradatie en 1 april is de kampioenswedstrijd tegen het gedegradeerde United Breda in de Tulp.