Dalfsen heeft meer moeite met Dongen dan verwacht

De handbalsters van Sercodak Dalfsen hebben toch veel meer moeite gehad met Tweede divisionist Dongen dan met vooraf had verwacht. Of het aan de harsloze bal lag zal wel altijd een vraag blijven maar vast staat dat het niet gemakkelijk ging bij de ploeg uit Overijssel, al kwam de zege nooit echt in gevaar toen men eenmaal op voorsprong was gekomen.

De landskampioen kwam pas bij 4-5 voor het eerst op voorspong en ondanks dat men meteen uitliep naar 4-6 kwam Dongen bij 6-6 weer op gelijke hoogte. Ondanks dart Dalfsen meteen weer uitliepen naar 6-9 (20’) bleef het lastig handballen. Pas in de slotfase van de eerste helft kon men voor het eerst echt afstand nemen en met een 9-15 stand gaan rusten.

In de tweede helft waren de eerste twee treffers voor Dongen 11-15 waarna men tot de 42e minuut bij 15-19 de vier punten marge kon handhaven. Een tussensprintje van Dalfsen met vier doelpunten op rij zorgde voor een acht punten voorspong: 15-23 en de beslissing in de wedstrijd, maar Dongen hield Dalfsen wel scherp want de tweede divisionist kwam weer terug tot 20-25, maar uiteindelijk plaatste Dalfsen zich met een 22-30 overwinning voor de kwartfinale.