CSV/Meervogels bekert verder na late winst op Volendam 3

Voor de handballers van CSV/Meervogels stond donderdagavond de bekerewedstrijd uit de voorronde in Volendam tegen Kras Volendam 3 op het programma. Beide teams begonnen slordig in de aanval aan de wedstrijd wat na tien minuten slechte een 2-2 tussenstand opleverde . Volendam was vervolgens scherper in de afronding, waar de inzet bij CSV te laag was. Dat leverde een 14-10 ruststand op voor Volendam.

Na rust kende beide ploegen ups en downs. CSV komt terug tot 16-15 waarna Volendam weer uitloopt naar 22-17 met elf minuten te spelen. De betekende een slechte uitgangspositie voor de ploeg uit Castricum met de slotfase van de wedstrijd nabij. Bij Volendam lijken echter de krachten op te zijn wat CSV de mogelijkheid geeft om terug te komen tot 22-20. Vervolgens maakt Volendam op knullige wijze 23-20.

Vanaf dat moment gaat CSV eindelijk verstandig spelen en is het Marten Buitelaar die driekeer op rij raak schiet, terwijl Koen Hoberg nog een zilvermeter verzilvert. Met nog twee minuten te spelen staat CSV dan voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong 23-24. Goed blokken, goed keeperswerk en eindelijk volledige inzet hebben hier voor gezorgd .

CSV weet dan het nipte voordeel in de laatste minuten slim uit te spelen en maakt zelfs nog twee doelpunten. Eindstand 23-26 wat voor CSV betekend dat het bekeravontuur nog een ronde langer voortduurt.