BSAC zet zegereeks voort

De BSAC-vrouwen zijn in 2017 nog zonder puntverlies. Afgelopen zaterdag werd ook Habo'95 aan de zegekar gebonden. In Boekel werd het 19-28 voor de handbalsters uit Maasbree.

Net als in de vorige twee ontmoetingen, waarvan een bekerduel, was BSAC duidelijk de betere ploeg. De gastvrouwen deden er alles aan om een derde zeperd te voorkomen, maar liepen ondanks een goede start opnieuw al vroeg in de wedstrijd achter de feiten aan. BSAC nam steeds verder afstand en leidde bij rust al met 10-16. De tweede helft kende een rommelig spelbeeld. Beide teams leden veel balverlies en aan Maasbreese kant liet ook de verdediging wat steekjes vallen. Beide keepsters waren echter in goede doen, waardoor het verschil niet veel kleiner werd. In de slotfase keerde de scherpte terug en liep de voorsprong op tot negen doelpunten.

Met een derde plaats op de ranglijst, op vier punten achterstand van koploper Margraten, presteert de promovendus nog steeds ver boven verwachting in de hoofdklasse C. De komende thuiswedstrijd is opnieuw een kraker. De tweede plaats is zondag 5 februari inzet van de streekderby tegen titelkandidaat LimMid. De afworp is om 13.15 uur in Maasbree.