Borhave wint ook uit in Raalte ruim van Kwiek

Achtste plaats een prima resultaat voor de debutant uit Borne.

De regionale derby in Raalte tussen Kwiek en Borhave was voor beide ploegen de afsluiting van de reguliere competitie. Inzet was vooral prestige en voor beiden een minimale kans om nog een plaats in de stand te stijgen.

Na een wat aarzelend begin waarin beide ploegen tot scoren kwamen, nam de thuisploeg een geringe voorsprong. Bij een 4-2 en 7-5 tussenstand mocht Kwiek nog hopen op een gunstig resultaat. Borhave vergat in die fase de kansen te benutten. Na een korte versnelling halverwege de eerste helft nam Borhave resoluut het heft in handen. De Twentse ploeg boog de stand om naar 7-14, een  reeks van 8 doelpunten zonder antwoord van de Sallandse tegenstander. In het vervolg van de eerste helft was er weer balans. De stand bij rust was 9-16.

In de tweede helft had een soeverein Borhave de regie stevig in handen. De voorsprong varieerde tussen de 5 en de 9 doelpunten, Voor trainer Rik Philips was dit de kans om jeugdspelers in te zetten. Keepster Riëlle Screever (15 jaar) debuteerde in de eredivisie. Nina Lansink Rotgerink maakte een doelpunt en Carlijn Maas mocht vanaf de bank snuffelen aan de eredivisie, beiden zijn A-jeugd spelers.. De eindstand was 23-32, een duidelijke degelijke overwinning.

Borhave staat met 13 punten op plaats acht, twee punten achter plaats vijf  en vier punten achter de nummer vier. Met uitzondering van de top drie en SEW heeft Borhave tegen alle ploegen punten veroverd. Slechts twee wedstrijden mislukten (Venlo uit en SEW thuis)

En twee uitwedstrijden werden met slechts één doelpunt verschil verloren. Mooie cijfers voor de debutant. In de nacompetitie start Borhave met 3 Bonuspunten. De tegenstanders in die competitie zijn naast Kwiek ook E&O en V&L. De nacompetitie start zondag 26 februari met de uitwedstrijd in Emmen tegen E&O

Daarna zal in het weekend van 4-5 maart Kwiek in Borne te gast zijn. Nadere gegevens met betrekking tot de speeldata en aaanvangstijden zullen binnenkort bekend zijn.