Borhave verliest na thriller van VZV.

De ploeg uit Borne mist laatste beetje geluk om te winnen

Zaterdagavond was het de tweede aflevering in het debutantenbal, nu in het Noord-Hollandse het Veld, ook deze aflevering toonde de gelijkwaardigheid van de ploegen aan. VZV dat een betere positie op de ranglijst heeft, had in de midweek inhaalwedstrijd tegen V&L vertrouwen getankt, maar dat weerhield de gasten uit Borne er niet van om het initiatief naar zich toe te trekken.

Halverwege de eerste helft had Borhave nog steeds een voorsprong 5-7. De thuisploeg, die vandaag niet toekwam aan het geliefde spel met de snelle break, wist de stand weer in balans te brengen en trok in de slotfase de voorsprong naar zich toe, wat een ruststand van 11-9 opleverende in het voordeel van de VZV. Borhave had in die fase problemen met het scoren.

Ook de tweede helft was er sprake van gelijkwaardigheid, waarbij VZV op een gegeven moment wel een voorsprong kende van vier doelpunten. Na 50 minuten was er echter weer evenwicht bij een 19-19 tussenstand, maar in de laatste tien minuten wist VZV het definitieve verschil te maken. De 24-22 eindstand was exact dezelfde eindstand als in Borne, echter daar trok Borhave het langste eind. In de onderlinge confrontatie staat het daarmee 1-1

Na deze wedstrijd staat VZV met 15 punten op een plaats die recht geeft op de kampioenspool. Borhave staat op de 8e plaats, met vijf punten achterstand op plaats zes die eveneens recht geeft op de kampioenspool. Lastig maar niet onmogelijk.

Volgende thuiswedstrijd is aanstaande zondag 29 januari, tegenstander is dan Cabooter groep Handbal Venlo. De wedstrijd start om 13.15 uur in sporthal ’t Wooldrik in Borne. Borhave heeft dan nog iets recht te zetten voor de mislukte tweede helft uit in Venlo.