Borhave nog niet veilig maar heeft alles nog in eigen hand.

Zondagmiddag stond de wedstrijd tussen Borhave en V&L op het programma. De winnaar zou vrijwel zeker het verblijf in de eredivisie veilig stellen. Motiveren was dus vandaag niet nodig, iedereen kende de inzet. Beide ploegen hebben voorgestaan, uiteindelijk had V&L na afloop de voorsprong, daar was niets op af te dingen.

Vanaf het eerste fluitsignaal was het een snelle en spannende wedstrijd, beide ploegen kwamen om beurten tot scoren en tot 6-6 na 9 minuten was er geen ploeg die echt verschil wist te maken. V&L wist een gaatje te creëren naar 6-8, dat Borhave bij 10-10 halverwege de eerste helft weer geneutraliseerd had. Daarna leek Borhave over te nemen. In een fase waarin weinig gescoord werd nam de ploeg uit Borne kort de voorsprong bij 12-11 maar uiteindelijk was het alsnog Vlug & Lenig dat met een voorsprong (12-14) ging rusten.

Na rust stond Borhave binnen een minuut weer gelijk  waarop V&L opnieuw pareerde met een voorsprong van drie punten: 15-18. Na 10 minuten was de balans weer terug in de wedstrijd (18-18) en weer nam V&L de voorsprong 18-20.  Beide ploegen waren vandaag dan ook onverzettelijk. Men wist wat het belang was van deze wedstrijd en er kwam dan ook een zinderend slot.

Borhave kwam weer terug naar 21-21 en nam zelf een voorsprong  van twee doelpunten 24-22, maar acht minuten voor tijd was de stand weer gelijk 25-25 dus lag weer de wedstrijd volledig open en kon het nog alle kanten op gaan. Het was V&L die wederom de voorsprong nam, een uiteindelijk ook beslissende voorsprong. Twee minuten voor tijd stond de einduitslag 27-28 al op het scorebord. Beide ploegen wisten in de laatste twee minuten niet meer tot scoren te komen.

Ondanks de vele doelpunten was het vandaag een wedstrijd van de doelverdedigers, beide ploegen hadden veel aan hen te danken.

V&L is met dit resultaat definitief veilig. Borhave staat op de (veilige) tweede plaats met Emmen & Omstreken op slechts één punt. Voor Kwiek Raalte lijkt het doek gevallen met vijf punten achterstand op de veilige tweede plaats en vier punten op de derde plaats die recht geeft op promotie degradatie wedstrijden.

De eredivisie ligt komend weekend stil in verband met een oefenstage va het nationale team. Over twee weken speelt Borhave in Borne tegen E&O, daar moet klassenbehoud veilig gesteld worden.

Borhave speelt de komende zondag 26 maart om 13.00 uur de laatste thuiswedstrijd in de nacompetitie tegen E&O.