Borhave geplaatst voor halve finale beker na winst op Kwiek.

Dinsdag moesten de handbalsters van Borhave opnieuw aantreden tegen Klink Nijland Kwiek. De derde ontmoeting in 17 dagen. Het betrof achtereenvolgens de competitie, in Raalte, de nacompetitie in Borne en de kwartfinale nationale beker, opnieuw in Raalte. Ook in deze derde ontmoeting was Borhave de winnaar, al ging het deze keer onmiskenbaar veel moeizamer dan de eerdere ontmoetingen.

De wedstrijd begon voorspelbaar, Kwiek drong aan en Borhave volgde, tot 3-3 liep het gelijk op, maar hierna liep Kwiek enigszins weg. Na een kwartier stond het 7-6. De wedstrijd kabbelde wat door. Kwiek had wel steeds een voorsprong. Na 20 minuten was de stand weer in evenwicht op 9-9, normaal zou je verwachten dat Borhave nu door zou drukken, en dat leek ook het geval, maar Kwiek gaf zich niet gewonnen. Borhave kwam niet verder dan een voorsprong van 2 doelpunten. Die voorsprong namen de gasten mee in de rust 12-14.

Na rust begon de wedstrijd rommeliger te worden, Kwiek ging daar uiteindelijk het best mee om, de ploeg boog langzamerhand de achterstand om naar een 18-15 voorsprong na 10 minuten. Hierna ontspon zich een gelijkwaardige wedstrijd tussen de ploegen met gelijke standen vanaf  18-18 tot en met de eindstand 25-25.

Een verlenging was dus noodzakelijk waarin Borhave de sterkere en meer ervaren ploeg was. De gasten namen een voorsprong van 2 doelpunten die niet niet meer uit handen werd gegeven. Eindstand 27-29.

Borhave heeft zich hiermee voor het eerst in de geschiedenis van de vereniging, geplaatst voor de halve finale van de nationale beker. Wederom een memorabele prestatie.

Opvallende rollen waren er voor Cynthia Snippert, laat in de tweede helft durfde geen van de speelsters van Kwiek een strafworp te nemen.. Renske Brookhuis maakte  op belangrijke momenten, vier doelpunten