BFC spekkoper van het weekend als nieuwe koploper

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen EHC uit Leidschendam op het programma.

EHC, net als Smezo BFC, promovendus vanuit de tweede divisie en staat al geruime tijd in de onderste regionen van de ranglijst. BFC doet verrassend mee voor de koppositie.

Precies drie minuten duurde de wedstrijd van BFC tegen EHC. De stand was toen 2-2. BFC nam het initiatief en kon de voorsprong geleidelijk groter maken. Het team uit Beek scoorde er behoorlijk op los terwijl de thuisploeg amper tot scoren kwam. De ruststand liet dan ook al een behoorlijk verschil zien; 6-17.

Na rust besloot coach Nick Onink om bijna alle spelers te wisselen. De basis kwam bijna helemaal naar de bank. De jeugd mocht het overnemen en keeper Ruud Bogman maakte na een aantal weken zijn rentree. Ook zij scoorden in een behoorlijk tempo door. Verdedigend vielen er echter wat steekjes en EHC maakte daar dankbaar gebruik van. Uiteindelijk was de eindstand 19-33.

Maar terwijl iedereen dacht dat DIOS de Haagse derby tegen WHC zou winnen, was daar de verrassing. DIOS liet alweer de overwinning liggen en daardoor staat Smezo BFC onverwachts aan kop in de eerste divisie. Gevolgd door DIOS en Quintus 2.