BFC schudt ook Quinntrus 2 af

Op zaterdag 18 februari stond de volgende competitiewedstrijd voor de heren van Smezo/ BFC op het programma. Deze keer was de nummer drie van de competitie, Koornneef Quintus 2 uit Kwintsheul, te gast. Voor de gasten was het belangrijk om punten te verzamelen om de derde plaats veilig te stellen en misschien toch nog een periodetitel te veroveren. Het belang voor BFC was ook duidelijk: zolang mogelijk proberen de voorsprong op de nummer 2, Olympia ’89, uit Oss, in stand te houden.

Natuurlijk was er de vraag prangende vraag hoe de heren het verlies van afgelopen dinsdag in de achtste finale van de bekerwedstrijd tegen OCI-LIONS hadden verwerkt?

Wat dat laatste betreft zat het wel goed. Vanaf de eerste minuut nam BFC het initiatief. Al snel stond er een voorsprong van twee doelpunten op het scorebord en de heren konden dit makkelijk in stand houden. Quintus kon in het spoor blijven, maar daar was dan ook alles mee gezegd.

Na ongeveer twintig minuten zorgde keeper Freek Janssen ervoor, door een strafworp te stoppen, dat de voorsprong uitgroeide tot vier doelpunten. Quintus wist echter vier keer op rij te scoren waardoor deze weer verdween als sneeuw voor de zon.

Coach Nick Onink besloot dat het genoeg was en nam een van zijn spaarzame time-outs. Een pittige toespraak zorgde weer voor concentratie en aandacht aan Beekse zijde. De spelers deden wat ze moesten doen en binnen vijf minuten bedroeg de voorsprong zes doelpunten. De ruststand was 16 -10.

Na rust was het eigenlijk hetzelfde beeld. BFC scoorde en Quintus probeerde in het spoor te blijven. De voorsprong bleef groeien. Redenen genoeg voor de BFC-coach om ongeveer iedereen te wisselen.

Zoals zo vaak leidde dat even tot opstartproblemen en dat was nu ook het geval. Het publiek zag de BFC-ers zoeken en na ongeveer een kwartier spelen kwam Quintus een aantal doelpunten dichterbij: 22-18.

Er volgde weer een time-out en de technische staf zette de verdediging op haar plaats en maakte duidelijk hoe de aanval moest verlopen. Dit had resultaat en BFC kwam weer in het ritme. Er werd weer gescoord en Jeroen Croonen nam  de thuisploeg op sleeptouw. Hij groeide in de tweede helft uit tot ‘man of the match’.

Wat de spelers van Quintus in de eerste helft niet lukte, lukte nu weer niet. De tweede strafworp van Quintus werd door keeper Ruud Bogman letterlijk het publiek in geschoten. BFC trok vervolgens de wedstrijd helemaal naar zich toe en kwam uit bij een eindstand van 31-21