BDC geeft winst uit handen tegen Hellas

Na een rommelige start van Smeeing BDC met veel balverlies kwam de ploeg van coach Michel van der Horst goed terug van een 4-1 achterstand. Daarna een opgaande strijd tot aan de rust waar de gasten zelfs vlak voor rust met 11-12 de leiding nemen.

Tweede helft was het net andersom. BDC loopt uit naar 11-14 maar kan niet doordrukken door het missen van kansen of balverlies. Hellas dus terug in de wedstrijd. “Tot aan het eind toe spannend,” verklaart Van der Horst. “We staan, met nog 25 seconden op de klok, een doelpunt voor én balbezit. Dom balverlies geeft Hellas een allerlaatste kans. Die kans benutten ze: 21-21. We geven de winst dus uit handen. Vooraf waren we blij met een puntje geweest, achteraf dus niet. Positief was de inzet in de dekking met onze keeper als goede sluitpost.”