Actief laat eerste mogelijke zege uit handen glippen

De handbalsters van Actief  uit Klazinaveen hebben speelden afgelopen weekend tegen Combinatie 64. De ploeg die een plaats hoger stond in de rangschikking van de Hoofdklasse A dan de hekkensluiter

“We hebben super gespeeld vandaag, maar helaas hebben we de punten niet in Klazienaveen kunnen houden, vertelt coach Alexander Heidinga na afloop . “Combinatie liep snel uit in de eerste 10 minuten naar 1-4, waarna we beter in de wedstrijd kwam: 4-5 na twintig minuten spelen. In de laatste tien minuten van de eerste helft  hebben wij drie tijdstraffen gekregen waar combinatie optimaal van profiteerde” 5-12 bij rust.

Na de rust kwam er een heel Actief de zaal in. Nog in ondertal scoorden men na rust gelijk tweemaal en Combinatie maar een keer. Nadat de ploeg  weer compleet was kon de inhaalrace beginnen en punt voor punt vechtend voor elke meter stond het na 22 minuten 17-19 en was de wedstrijd weer helemaal open.

Om en om scorend en de tijdstraffen aan de zijde van Combinatie zorgde ervoor dat met nog drie minuten te spelen was de stand weer helemaal in evenwicht was: 21-21. In de laatste minuut maakt combinatie de 22-23 en met nog twintig seconden te spelen kon Actief  de gelijkmaker niet meer maken: Eindstand 22-23.